Specjalny Ośrodek Wychowawczy Sióstr Miłosierdzia św. Wincentego a Paulo w Łbiskach

Akwarelki

Grupę "Akwarelki" w nowym roku szkolnym 2017/2018 tworzy  13 dziewcząt i 12 chłopców.

Już sama nazwa grupy zdradza nasze zamiłowanie do zajęć plastycznych, podczas których  powstają ciekawe i piękne prace. Dlatego chętnie bierzemy udział w różnych konkursach, co już nie jeden raz zostało zauważone i nagrodzone przez jurorów.

Jesteśmy bardzo towarzyscy i otwarci w kontaktach, stąd tradycją naszej grupy są spotkania integracyjne ze społecznościami spoza Ośrodka..

Ponadto chętnie i często organizujemy wyjazdy poza Ośrodek, które pozwalają nam poszerzać wiedzę, utrwalać różne umiejętności i  poznawać ciekawe zakątki najbliższych okolic.

Aktualności grup

Poniedziałek 07.05.2018

test błękity

błękity

przed startem

Środa 28.05.2014

Dzień na wsi - Rajd rowerowy

To była niezwykła wycieczka! Wybraliśmy się do oddalonej o 60 km od Łbisk uroczej wsi Kosny. Po pierwsze niezwykla była podróż- rowerami dotarliśmy do Zalesia G., a tam na dworcu PKP wsiedliśmy (oczywiście wraz z naszymi rowerami) do pociągu – uf to nie było... więcej

Zwiedzamy miasteczko

Środa 21.05.2014

Miasteczko Westernowe

W piękne słoneczne majowe południe wybraliśmy się do Wild West City – miasteczka westernowego, które ku naszemu zdumieniu znaleźliśmy nieopodal nas. Na miejscu czekało na nas wiele atrakcji – zwiedzanie, zabawy, konkursy. Towarzyszył nam sam szeryf miasteczka. Na zakończenie odpoczywaliśmy i posililiśmy się przy ognisku.

Przedstawienie.

Wtorek 25.03.2014

Papiernia

Udział w "Poranku z bajkami" był wspaniałą okazją do wspólnej, spontanicznej zabawy. Po przedstawieniu pojechałyśmy do Muzeum Papiernictwa w Konstancinie-Jeziornie. Podczas zajęć każda z nas mogła zrobić w tradycyjny sposób własną kartkę papieru. Zajęcia były bardzo ciekawe.

McDonald

Sobota 22.03.2014

Teatr Guliwer

W sobotę wybrałyśmy się do teatru "Guliwer" na spektakl pt. "Czerwony Kapturek". Oczywiście był mały posiłek w restauracji i lody. Było fajnie!

Widok z góry

Niedziela 09.03.2014

Taras widokowy

Dziś podziwiałyśmy uroki warszawy. Widok z trzydziestego pietra Pałacu Kultury i Nauki był zdumiewający. Wieczorem Warszawa wygląda bardzo ładnie.

Poniedziałek 10.02.2014

Teatr cieni

Dziewczęta z Gr. I przedstawiły nam w teatrze cieni bajkę pt. „Czerwony Kapturek”. Aktorkami- animatorkami lalek były: Marzena, Kinga, Ewelina. wszystkim podobał się ten niezwykły teatr.

Czwartek 30.01.2014

Spotkanie z przyjaciółmi – Dzień Babci i Dziadka

Z małym opóźnieniem składaliśmy życzenia naszym Przyjaciołom z Koła Seniora w Zalesiu z okazji Dnia Babci i Dziadka. Dla naszych Gości przygotowaliśmy występ-teatrzyk cieni, oraz piosenkę-życzenia. Po krótkim przedstawieniu wręczyliśmy... więcej

poznajemy sie powoli

Niedziela 26.01.2014

Nietypowi Goście... - Krzysztof i Aira

Tym razem zaprosiliśmy do naszej grupy znajomego Krzysztofa wraz ze swoim podopiecznym – psem rasy Husky. Suczka wabi się Aira i jest bardzo przyjazna. Podczas spotkania obserwowalismy jak Ajra reaguje na komendy, wspólnie bawiliśmy się, z przyjemnością... więcej

Środa 22.01.2014

Wycieczka do Muzeum Wojska Polskiego

W ramach lekcji wyjazdowych tym razem wybraliśmy się do Muzeum Wojska Polskiego.  Kustosz Muzeum przygotował dla lekcję z eksponatami pt. „ Hełm, szyszak czy rogatywka – wojskowe nakrycia głowy”. Podczas lekcji mieliśmy okazję wysłuchać wojskowych... więcej

Orszak ulicą Długą

Sobota 18.01.2014

Misyjne Świętowanie Dzieci

Skorzystaliśmy z zaproszenia do Katedry Polowej przy ul. Długiej w Warszawie na uroczystości Papieskich Kolędników Misyjnych. W strojach kolędników uczestniczyliśmy w wyjątkowej Mszy Świętej w Katedrze, a następnie w orszaku przeszliśmy ulicą Długą do siedziby... więcej

W oczekiwaniu na pokaz

Czwartek 16.01.2014

Manufaktura Cukierków

Nasza skłonność do słodkości zaprowadziła nas do miejsca, gdzie owe słodkości powstają – zwiedziliśmy Manufakturę cukierków. Z wielkim zainteresowaniem obejrzeliśmy pokaz, podczas którego na naszych oczach powstały pyszne cukierki i lizaki. Na zakończenie mieliśmy... więcej

Piątek 10.01.2014

Spacer po Starówce

Korzystając ze świątecznej atmosfery i czasu karnawałowego wybraliśmy się na spacer ulicami Warszawy. Nasz spacer zaczęliśmy od przejazdu środkami komunikacji miejskiej z Łbisk do centrum Warszawy. Spacerując ulicami Nowego Światu i Starego Miasta podziwialiśmy... więcej

Warsztaty plastyczne

Czwartek 12.12.2013

Mikołajkowe spotkanie z Przyjaciółmi.

Mikołajki to czas, kiedy zawsze odwiedzają nas nasi przyjaciele z Koła Seniora w Zalesiu Górnym. Tym razem zaprosiliśmy naszych Gości na wspólne mini warsztaty plastyczne do naszej pracowni. Okazało się, że potrafimy nie tylko wspólnie się bawić i... więcej

Spacer po W-wie.

Poniedziałek 09.12.2013

Wizyta w Bibliotece Uniwersytetu Warszawskiego

W przerwie przygotowań do zbliżających się świat wybrałyśmy się do Warszawy na wykład baśniowo-mikołajkowy. Po raz pierwszy miałyśmy możliwość zobaczyć Bibliotekę Uniwersytetu Warszawskiego. Podczas wykładu witały nas postacie z różnych... więcej

Kiermasz w ZALESIU

Niedziela 08.12.2013

Nasze kiermasze bożonarodzeniowe

Tradycyjnie jak co roku przed świętami Bożego Narodzenia przygotowaliśmy na zajęciach plastycznych i manualnych ozdoby świąteczne i stroiki. Skorzystaliśmy z uprzejmości parafii w Jazgarzewie, Zalesiu Górnym i po raz pierwszy w Prażmowie. Prace nasze... więcej

Przed kościołem w Zalesiu.

Sobota 23.11.2013

Św. Cecylia

Nasze zamiłowania do sztuki zawiodły nas do kościoła parafialnego w Zalesiu Dolnym, gdzie z wielką przyjemnością przysłuchiwaliśmy się występom chórów i scholii dziecięcych. Najbardziej kibicowaliśmy dobrze znanej nam scholii z parafii w Jazgarzewie.

W drodze do W-wy

Piątek 15.11.2013

Teatr Capitol - spektakl "Piotruś Pan"

Na naszej drodze kulturalnych wędrówek zatrzymaliśmy się tym razem w Teatrze Capitol w Warszawie. Tradycyjnie w drodze  do teatru korzystaliśmy z środków komunikacji miejskiej. W teatrze obejrzeliśmy spektakl "Piotruś Pan" – podróż do Krainy Nibylandii była niezwykle ciekawa. Po spektaklu udaliśmy sie na podwieczorek do Mc Donald's.

Niedziela 10.11.2013

Sport to zdrowie!

W ramach naszych cotygodniowych zajęć odwiedzamy salę sportową. Systematyczne uprawianie sportu pozwala nam zachować sportową formę i fajnie spędzić wolny czas. Ćwiczymy mięśnie, jeździmy na rowerach, a maluchy w tym czasie relaksują się w basenie z piłeczkami. Ćwiczymy, bo sport to zdrowie.

Środa 23.10.2013

Świętujemy URODZINY

23 października, naszym grupowym zwyczajem obchodziliśmy urodziny i imieniny chłopaków. Piotrek obchodził 23 urodziny, Krystian 8 urodziny a Łukasz świętował swoje imieniny. Na naszą imprezę zaprosiliśmy nasze koleżanki, kolegów i nasze wychowawczynie. Były życzenia, tańce i urodzinowe torty, a przede wszystkim świetna zabawa.

Wtorek 22.10.2013

Wycieczka do Mielnika

We wtorek 22 października wybraliśmy się na wycieczkę do Mielnika w województwie podlaskim, miejscowości położnej przy granicy polsko-białoruskiej. Na początku wycieczki gościliśmy w placówce Straży Granicznej w Mielniku, gdzie oglądaliśmy sprzęt i wyposażenie... więcej

Przed teatrem.

Środa 16.10.2013

"Awantura o Basię" w teatrze Rampa w Warszawie

Byliśmy już w kinie, tym razem wybraliśmy sie do teatru - skorzystaliśmy z zaproszenia do warszawskiego teatru Rampa na przedstawienie "Awantura o Basię". Mała dziewczynka - Basia, która potrafi rozbawić i uczyć dorosłych wzruszyła nas i rozbawiła. Bardzo nam się podobał piękny spektakl urozmaicony zabawnymi piosenkami i tańcem.

i metrem...

Środa 09.10.2013

Gratka dla kinomanów i sprawdzian dla podróżujących.

Nasza ciekawość świata tym razem zawiodła nas do kina w Warszawie. Wybraliśmy się do Multikina w Złotych Tarasach na film „Turbo”. Historia o tym, że warto marzyć i nawet wielkie marzenia się spełniają napełniła nas optymizmem. Dodatkową... więcej

Czwartek 03.10.2013

Wycieczka do Wilanowa.

Wybraliśmy się do Wilanowa, żeby podziwiać letnią rezydencję królów polskich. Spacerowaliśmy po parku, podziwialiśmy piękne jeziorka oraz drzewa, które są pomnikami przyrody. Po długim spacerze i uczcie dla ducha, pojechaliśmy do Konstancina-Jeziorny. W Centrum... więcej

Przed startem.

Piątek 20.09.2013

RAJD ROWEROWY do Zalesia.

Zachęceni piękną schyłkowo letnią pogodą wybrałyśmy się na rajd rowerowy do Zalesia. Choć pogoda była piękna, to droga przez las po wcześniejszych deszczach okazała się bardzo trudna. Mocno zmęczone i bardzo brudne dotarłyśmy szczęśliwie na zasłużony... więcej

Czwartek 19.09.2013

Spotkanie z PRZYJACÓŁMI

Jak zawsze do tej pory uwielbiamy podejmować gości. Właśnie odwiedzili nas nasi długoletni przyjaciele z Koła Emeryta w Zalesiu. Wspólnie wspominaliśmy czas wakacji oglądając zdjęcia i filmiki na dużym ekranie, po czym jak zwykle biesiadowaliśmy.

Środa 18.09.2013

Wycieczka do Farmy Iluzji w Trojanowie.

Byliśmy już na pierwszej w tym roku szkolnym wycieczce - tym razem wybraliśmy się do Parku Edukacji i Rozrywki –„Farma Iluzji” w Trojanowie. To był bardzo miło i interesująco spędzony czas. Widzieliśmy wiele nieprawdopodobnych rzeczy np. lewitujący... więcej

Piątek 13.09.2013

Wycieczka do pasieki

Odbyliśmy już pierwszą wycieczkę do pasieki, gdzie z ciekawością słuchaliśmy pana bartnika i obserwowaliśmy jego pracę.

Pierwsze dni nowego roku szkolnego.

Od kilku dni w naszej przygodzie biorą udział dwie nowe koleżanki: Kinga i Kornelka. Opiekę nad wszystkimi sprawują p.Ewa, p.Magda, p.Jola i p.Gabrysia. Bardzo staramy się, by nowe koleżanki czuły się u nas dobrze. Powoli po przerwie wakacyjnej... więcej

Nad wodą...

Wtorek 10.09.2013

NOWY ROK SZKOLNY 2013/2014

Rozpoczęliśmy nowy rok szkolny i katechetyczny 2013/2014. Zanim wejdziemy w nowe szkolne i internatowe obowiązki - kilka wspomnień z wakacji...